Palmengarten Frankurt

Idag var Ottos klass på fieldtrip till Palmengarten inne i Frankfurt och jag var med som någon slags lärarassistent. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Att ha friheten att få spendera så mycket tid med mina barn är den absoluta lyxen med att vara här i Tyskland. Det är ingen karriär i världen värd.

Och genom att hänga med kottarna lär jag mig massvis. Idag fick vi till exempel prova på att mala chokladbönor och göra vår egen chokladkräm och så fick vi en guidad visning av det tropiska växthuset. Bara en sån sak!

Palmengarten June 16 Ms Janes class Palmengarten June 16 Ms Janes class_37 Palmengarten June 16 Ms Janes class_35 Palmengarten June 16 Ms Janes class_34 Palmengarten June 16 Ms Janes class_33 Palmengarten June 16 Ms Janes class_30 Palmengarten June 16 Ms Janes class_11 Palmengarten June 16 Ms Janes class_7 Palmengarten June 16 Ms Janes class_5 Palmengarten June 16 Ms Janes class_3 Palmengarten June 16 Ms Janes class_2Palmengarten June 16 Ms Janes class_15

Palmengarten June 16 Ms Janes class_23Palmengarten June 16 Ms Janes class_22Palmengarten June 16 Ms Janes class_25

Kommentera

