Triwa vs. Casio

klockor
Triwan till vänster och den ratade Casion till höger.

Jag har haft en rätt så stilren klocka från Casio de senaste 5 åren säkert. Älskar den, designen går till allt och den har alltid gått som en klocka (hö hö). Men förra veckan sprayade jag Abbes hår med balsam i badrummet och tänkte inte på vilken stor NO NO det är att spraya mjukgörande hårprodukter på kaklat golv. Det blir glas-halt! Något jag bittert fick erfara när jag gjorde världens vurpa där inte. Tur i oturen skadade jag mig inte – huvudet var farligt nära badkarskanten – men jag knäckte klockan.

Eftersom klocka är en accessoar jag använder i princip varje dag bestämde jag mig för att köpa en ny direkt. Jag hade tänkt gå på Casion igen men så såg jag på Instagram att Triwa hade mid season sale på utvalda modeller. Så jag bestämde mig för att vara lite crazy och prova något nytt. Det blev en STIRLING SKALA – STEEL BRICK. Väldigt nöjd med det beslutet tror jag…

Kommentera

