Rachel Green is back!

Under fem års tid – boende i Stockholm och Frankfurt – har jag envisats med att gå till frisören i Malmö. Väldigt omständigt ja, men jag har varit med om misslyckade frillor allt för många gånger i mitt liv för att våga chansa. Här i Tyskland har jag vägrat att gå – googla på tyska frisyrer så förstår ni varför. Men till slut var mitt hår så risigt att jag var tvungen att gå. En kompis (som alltid är snygg i håret) fixade tid hos sin frisör och även om det är ganska tramsigt hade jag total ångest över det där frisör -besöket. Men jag var i goda händer.

Mitt tjocka hår behöver klippas upp ordentligt men det är sällan det blir tillräckligt. Men i Tyskland lever man ju som bekant lite i 90-talet så Rachel-frillan jag fick var perfekt. Det må inte vara topp-trendigt men jag vet att det passar mitt yviga barr perfekt.
Ganska passande att ledmotivet till ”Vänner” kom på radion precis när frisören la sina finishing touches!

image

Kommentera

