Kristyrbonanza deluxe!

Den absolut största uppsidan med att vara hemma är all tid jag får med barnen. Kommer läraren och frågar om jag kan ställa upp och pyssla, baka, åka med på utflykt eller vad det nu kan vara så kan jag svara ja. Utan att stuva om i ett vrål-stressigt jobb-schema och sitta på kontoret till elva på kvällen för att komma ikapp.

Och det finns nog inget roligare än att hänga med en grupp 4-åringar och lite i bakgrunden betrakta och lyssna på deras resonemang. Dessutom skiner kottarna som små solar varje gång jag dyker upp i skolan. Tveksamt om de kommer göra samma sak om jag dyker upp där om 10 år.

Förra vecka gjorde jag kristyr på 1.5 kg florsocker och sen gjordes det julpynt och dekorerades det pepparkakor för glatta livet i Kottens klass. Skulle tippa på att 50% av kristyr och strössel hamnade i små sockerstinna barn-magar så det var så lagom speedade när det var dags att gå hem. Men då var det ju inte längre min huvudvärk så… 😉

_MG_0007 _MG_0010 _MG_0017 _MG_0019 _MG_9980 IMG_0014 IMG_0013 _MG_9997 _MG_9993 _MG_9982 _MG_0004

Kommentera

