Skolstart – check!

Det kan eventuellt vara så att jag var något mer nervös för den här skolstarten än vad Kotten var. Med det sagt var inte Kotten oberörd, det var mycket prat om att han inte ville lära sig ett nytt ord (nytt språk) och funderingar kring var Lille A skulle vara och så vidare.

Allt det där var som bortblåst när han klev in i sitt nya klassrum. Jag har troligen aldrig sett ett så välutrustat klassrum förut i hela mitt liv. Riddarborgar, klätterställning, fullt utrustat lek-kök, gubbar, klossar, ja till och med ett akvarium.

Kotten kastade sig över riddarborgen tillsammans med två andra barn och min närvaro var från den stunden inte alls nödvändig längre.

Själv fick jag bege mig till ett introduktionsmöte. Väl där jag snappade upp ungefär hälften av den information som gavs eftersom jag var tvungen att med begränsade medel (läs ingen I-pad) hålla Lille A lugn.
Träffade två mammor med barn i samma klass som Kotten, en belgiska och en svenska, båda väldigt trevliga så det ska nog bli bra det här.

brothers
De här två lider av lite separationsångest – även om de sedan tar första bästa tillfälle att kivas när de är i samma rum…

 

First day of school is done for my oldest son. I guess I was actually more nervous than him and as soon as he entered the classroom there was no longer a need for mummy to be around. Met two other mums from ”Kottens” class and both of them seem really nice.

Kommentera

