Tkon

Primosten-KroatienAndra veckan i juli packar vi väskorna och drar till Kroatien i 8 dagar.
Förra sommaren spenderade vi enbart i Sverige och även om det var en fantastiskt sommar vädermässigt så räknas det bara som riktig semester om en utlandsresa varit på agendan.  Att få andas lite annan kultur, höra främmande språk, äta exotisk mat och slippa alla måsten – det är då jag kopplar av på riktigt.
Att det blev just Kroatien har vi den här bloggen att tacka för. Jag hamnade på den av en slump i mitten av februari  när Stockholm envisades med att visa upp sin jävligaste sida och kände att jag måste till Kroatien*.
Efter att ha lusläst hela internet ** hittade jag till slut den här lägenheten på Tkon. Lyckades knipa en vecka i en av lägenheterna och jag måste säga att peppen är total!
Dessutom lyckades jag övertala syrran med make att följa med så nu får jag både kvalitetstid och sol och bad under en och samma vecka. Underbart!

 

* Hannas resa var sponsrad av Scandorama som arrangerar resor till Kroatien. Jag är inget stor fan av den typen av ”dold” marknadsföring men jag fick en fin dos inspiration till ett för mig oprövat resmål. Och eftersom jag föredrar att boka mina resor själv så blev det ändå ingen ny kund till Scandorama.

**sanning med modifikation.

Kommentera

