Filippa K

Speaking of shoes.

I lördags befann vi oss på en sample sale för Filippa K. Sample sale = en absurd mängd människor som river och sliter i plagg som de normalt sett aldrig skulle kastat ett öga på. Jag dömer på inget sätt dessa individer. Jag stod ju där själv och rev och slet och hoppades på shoppinglycka – utan resultat. Inget av det som fanns till salu passade mig i smaken – förutom ett par sjukt snygga sandaletter i mocka och ormskinnsmönstrat präglat läder. Tyvärr hade någon annan redan lagt beslag på dessa fantastiska skodon och det grämde mig enormt.
Maken hittade en skjorta som jag erbjöd mig att köa för i utbyte mot att han tog kidsen till lekplatsen.
I kön inser jag att jag hamnat bredvid de sjukt snygga skorna – och dennes nya ägare. Irriterande värre. Tills vi kom fram till kassan. Personen i fråga hade läst fel på prisskyltarna och tyckte att priset var för högt. Mitt framför ögonen på mig ratar hon pjuksen var på jag förvandlades till någon slags totalt galen rea-tant som nästan skriker att jag vill ha skorna. Efter att ha konstaterat att storleken var rätt så var saken biff.
De där skorna var menade för mig!20130427_1772
Att fota med en ettåring i närheten… Han är som en liten iller I tell ya!20130427_1773 20130427_1774

Kommentera

