2012 – en summering!

Årets första dag och hög tid att summera året som just gått.

           

JANUARI
Jag var ganska mycket på smällen och försökte balansera medicinmage med en flytt. Mitt i alltihop fick jag maginfluensa och trodde att jag skulle dö lite. Men jag piggnade till och gladde mig åt mitt nya hem med finaste golven.
Påbörjade en shopping-detox…


https://mariehk.files.wordpress.com/2012/02/img_2799.jpg
FEBRUARI
Jag boade väldigt mycket i vårt nya hem. Sen tog jag en paus och åkte till stugan med hela stora familjen och firade min födelsedag. Shopping-detoxen gick verkligen åt skogen, jag shoppade både solbrillor på Gina Tricot och Marni för H&M.

https://mariehk.files.wordpress.com/2012/03/img_2072-version-2.jpg
MARS
Det finns bara en sak att säga om Mars: bebislycka. Vår älskade fina lilla glada bebis kom till världen under viss dramatik men var frisk och fin. Den ljuvligaste bebis man bara kan tänka sig tog plats i vårt hem och familjen blev komplett!

APRIL
Storebror fyllde två år och det firades i liten men kärleksfull skala.
Lille A fick urinvägsinfektion så det var lite oroligt ett tag men vi fick fantastisk vård på SÖS och på ett par veckor var han bättre igen.
Shopping-detoxens status: Epic Failure


MAJ
Var som vanligt körigt då Maken har det riktigt hetsigt på jobbet denna tid på året. Ny bebis och uppgiften att vänja sig vid tvåbarnslivet tog på krafterna. Som om jag inte tyckte att jag hade tillräckligt att göra satte jag igång att måla om bokhyllor mitt i alltihop. Som tur var kom mamma och backade upp under en ljuvlig maj-vecka. Avslutade min shopping-detox och kunde krasst konstatera att disciplinen knappast varit i topp.
https://mariehk.files.wordpress.com/2012/06/img_3169.jpg


20120628-213727.jpg
JUNI
Juni var hektiskt men väldigt roligt. Först tog vi en tur till Skåne och umgicks med nära och kära och visade upp bebis. Sen åkte vi hem och gick på mass-vigsel på Skansen i sällskap av bland annat syrran med man. Och så var det dags för midsommar som firades i stugan. Väl hemma från Småland dundrade bror med familj in och utlöste en rad dagsutflykter med sightseeing i Stockholmstrakten. Jag fick också den goda nyheten att jag blivit antagen till Stockholms Universitet.
20120716-222853.jpg
JULI
Summeras med Göteborgsk skärgård, förkylningar och ögoninflammationen från helvetet.

20120806-112114.jpg

AUGUSTI
Fortsatte semestern, först med en tur till Frankrike, där efter ett par veckor hos mamma och pappa i Skanör och slutligen en tur till Österlen med tjejerna. Sex veckor totalt kuskade vi runt. Väl hemma började jag förbereda mig så smått för skolgång.

https://mariehk.files.wordpress.com/2012/09/20120923-204135.jpg?w=258&h=344 20120910-123119.jpg

SEPTEMBER
Mamma kom på besök och hjälpte oss med barnen och tillsammans gjorde vi en utflykt till Artipelag. Jag och Maken såg Fanny & Alexander på Dramaten. Jag testade Charlotte Perrellis ”Kickstart” och höll ut ganska bra fram tills en förkylning satte stopp. Jag sprang ”Topploppet” på under timmen. Men mest minnesvärt var att jag började plugga och älskade det!

OKTOBER
Under oktober var jag dålig på att blogga eftersom jag verkligen hade fullt upp. Jag skrev min första tenta. Tecknade medlemskap på House of Shapes. Vi firade pappas 70-årsdag i stugan. Syrran kom på besök och vi åkte till Skogskyrkogården.
NOVEMBER
Vi tog ännu en tur till stugan för att renovera kök och måla om. Det var fullt upp i skolan och universitetet lyckades slarva bort 60 tentor. Familjen kämpade mot envisa förkylningar som gjorde nattsömnen näst intill obefintlig.
IMG_1119

20121213-095227.jpg  537493_10151357722320159_2034633777_nsnöig farstu
DECEMBER
Årets sista månad var som vanligt händelserik. Vi åkte till Skåne och firade syrran. Vi fick besök av bästa vänner och gick på julmarknad på Skansen. Jag hängde mycket med min fantastiskt fina klass. Jag såg ett stämningsfullt lucia-tåg på universitetet. Jag och Maken fick en barnfri helg, såg Svansjön och festade som tonåringar i dagarna två. Julen blev magisk i stugan och nyår firades hemma med perfekt mat och bästa sällskapet.

Kommentera

