24 timmar i mitt liv!

18.00 kommer hem från skolan och möts av nöjd 2-åring med dagis-pysslat halsband runt halsen.

18.05 äter middag. Pasta. Igen. Vi ska bli bättre på det där är det tänkt.

18.30 – 19.15 kollar mail, betalar räkningar, slösurfar. Lille A städar golvet med sin nya krypstil ”Sjölejonet”. Kotten leker med sina rajser-bilar som får punktering var 5:e minut. En lek sprungen ur Makens punktering på väg ner till stugan förra veckan.

19.15 – 19.30 jagar bångstyrig Kotte för att få på en ren blöja och pyjamas. Det går aldrig särskilt smidigt.

19.30 – 20.00 kollar på Halv Åtta Hos Mig. Hela familjen. Kotten med.

20.00 – 20.30 läser saga.

20.30 – 22.00 läser en saga till, hämtar vatten, kollar en blöja, hämtar mer vatten, förser Kotten med en ljudsaga, lyssnar på 20 minuters tjat om ”pil” (fil), nattar Kotten en gång till, blir arg på Kotten som stigit upp och leker med bilar. Får dåligt samvete för att jag skällt på Kotten. Nattar Kotten än en gång. Sjunger 15 godnattvisor. Slumrar 5 minuter i Kottens säng. Gör segerdans när jag inser att den vilda 2-åringen ÄNTLIGEN sover.

22.00 ger lille A välling och nattar.

22.30 nattar om Lille A som även han har lite svårt att komma till ro.

22.30 tänker att jag ska gå och lägga mig – landar framför datorn och surfar bort en timme av mitt liv.

23.30 går och lägger mig.

01.00 Lille A vaknar och vill ha välling.

02.00 Lille A får en hostattack.

02.15 hämtar in Lille A till vår säng då hostattacken bara blir värre och värre.

02.30 – 07.00 Sover i fem-minuters intervaller och väcks där i mellan av min stackars minsting som lider av extrem förkylningshosta.

07.00 Lille A vaknar och Maken fixar välling.

07.05 Kotten kommer invalsandes och dagens tjat om ”pil” tar sin början.

07.07 Lille A är färdig med vällingflaskan.

07.08 Lille A får en hostattack och kaskadkräks ner hela sängen inklusive mamma och storebror.

07.10 Maken åker till sin innebandy.

07.11- 08.11 duschar bebis, byter blöjor, dricker kaffe, tvättar madrasser, klär bebis, utfodrar Kotten, dricker kaffe, duschar och underhåller bebis samtidigt, slänger i mig frukost, packar väska, dricker kaffe, klär mig, kollar på en lastbil på gatan med Kotten och torkar upp ett glas vatten som Lille A i ett obevakat ögonblick lyckas riva ner från bordet. Dricker kaffe.

08.12 överlämnar till Maken och springer till tunnelbanan.

09.00 kommer till föreläsningen och inser att föreläsaren är vrålförkyld och knappt kan prata.

10.05 föreläsarens röst tar slut och resten av dagens föreläsning blir inställd.

10.30 tar tunnelbanan hem och får sällskap av en glad musikant som vill förgylla min dag med lite xylofon-spel. Vill skjuta både honom och mig själv.

11.00 – 15.00 tänker att jag ska plugga men är så trött att jag somnar och bestämmer mig för att skjuta på mina uppgifter till på måndag. Hoppas att jag fått sova lite bättre då.

15.00 hämtar Kotten.

15.00 – 18.00 familjehäng.

 

One thought on “24 timmar i mitt liv!

  1. Åh Marie, man vill ju bara krama dig! Kämpa på superwoman, om några år kommer du att kunna skratta åt de tuffa åren och hur du slet (försöker jag intala mig själv i tuffa stunder iallafall…)! KRAM

Kommentera

