Lördag kl 19:58

Sweet lord vilken vecka.
Kotten har varit sjuk och hemma från förskolan i dagarna tre. Lite feber och lite ögoninflammation. Detta betyder på intet sätt att energinivån hos min son dippar. Den är alltid på topp. Minst ett par kilometer om dagen behöver han springa för att inte riva lägenheten. Ja så då förstår ni själva hur han är efter tre dagar hemma, inne…

Lägg till detta den berömda två-års-trotsen som har kommit som ett brev på posten. Att ens försöka leva lite vuxenliv just nu ter sig lika troligt som att jag skulle cykla Vättern runt den här helgen. Misstolka mig rätt – jag älskar att hänga med mina kids, det finns inget roligare. Men somliga dagar tänker jag att om jag måste ta itu med ett två-års-trots-utbrott till, torka en bajsig rumpa till, tvätta en nerspydd tröja till, då kommer jag att tappa det helt.
Idag var en sådan dag. Jag överlevde. Men kvällens vinglas känns mer än välförtjänt!
Och det är ganska troligt att lampan släcks innan klockan slagit 22.00…

Kommentera

