Fake it until you make it!

Jag gillar Orchideer – väldigt mycket. Men jag tror aldrig – alltså aldrig – att jag har fått en Orchide att blomma om. Ja men ni vet hur det är. Man köper ett praktexemplar som står och blommar vackert i ett par veckor – eller om man har tur – ett par månader. Men till slut ger blommorna upp och det som återstår – några feta blad och en ledsen pinne – gör ingen glad. Med lite tålamod vet jag att det kommer nya blommor men tålamod är jag tyvärr inte rustad med och och det gör att jag alltid ger upp och kastar ut de överblommade resterna och köper nya Orchideer – med blommor. Jag vågar inte tänka på hur många Orchideer jag har släpat hem genom åren. Men sen läste jag det här inlägget hos Mrs G och tänkte att det där måste jag testa. Köpte därför med mig ett gäng fake-blommor vid senaste besöket på IKEA och resultatet blev över förväntan. På håll ser man inte att blommorna är av tyg. Och på detta sätt ser Orchideerna fina ut i väntan på att de ska blomma om. Så tipstack utdelas till Mrs G!

One thought on “Fake it until you make it!

  1. Jag kan erkänna att jag gör exakt samma sak 😉 Har heller aldrig lyckats få dem att blomma om, fattar inte vad jag gör för fel.

Kommentera

