I den småländska skogen

Som vanlig bjöd stugan på ro för själen, god mat, vila och umgänge.
Vi avslutade med födelsedagsbrunch för mig innan vi satte oss i bilen för att köra norrut igen.
Jag hade sinnessjuka sammandragningar (inga värkar, än verkar det inte vara dags) och mitt i alltihopa smällde ett av våra däck. Det var bara att stanna och lasta ut allt bagage och sätta igång och byta. Men tur i oturen:
1. Vi hade inte kommit ut på motorvägen.
2. Det var strålande sol och torrt, inte snöstorm som när vi körde från Strängnäs för en vecka sedan.
3. BMW´s reservhjul är riktiga hjul som går att köra i full fart i mer än 10 mil. Inte så kul att fisa upp till Stockholm på motorvägen i 65km/h.

Väl hemma avslutade jag födelsedagen med ett bad och mackor och té. Det är ungefär det jag mäktar med när det kvarstår ca 20 dagar till BF.

2 thoughts on “I den småländska skogen

Kommentera

