Konsert

I våras gick jag och sjöng i en föräldrakör där man slipper sjunga ”Imse Vimse Spindel” och andra käcka barnvisor som man ändå tragglat 5000 ggr. Denna timme i veckan gav så pass mycket mersmak att jag bestämde mig för att fortsätta i vuxenkören i höstas. Två timmar i veckan har jag kunnat koppla bort allt vad småbarnsliv heter och bara skråla på för allt vad arslet håller. Dagen efter vi skulle kommit hem från Egypten hade vi en stor konsert i Andreaskyrkan som jag tyvärr missade då vi alltså inte kom hem i tid.
Men igår fick jag ytterligare ett tillfälle att stå i rampljuset en stund då jag och två tjejer till som jag sjungit tillsammans med parallellt med kören, uppträdde med en trestämmig julsång på Sångbolagets inflyttningsfest/elevkonsert. Fantastiskt rolig tillställning som ägde rum i HAP*.

*HAP, ett skönt ställe där en hel drös med kreativa själar samsas om utrymmet. Jag fick flashbacks till min tid på estetiska linjen på gymnasiet – och trivdes så klart som fisken i vattnet.

Kommentera

