Break down… then move on!

I förra veckan var jag på andra intervju för det där väldigt roliga jobbet jag hade sökt. I första omgången var vi nio stycken och i andra tre vilket jag var sjukt nöjd med, med tanke på min ganska rejäla kula. Andra intervjun gick verkligen KANON. Vi hade skitkul och pratade på om allt möjligt. Ofta när man varit på intervju så brukar man ha med sig något som man kanske ångrar att man sa – eller inte sa. Men den här gången var jag supernöjd när jag kom hem.

Insåg samtidigt att mitt tillstånd knappast går att bortse från och det kunde stjälpa mig på mållinjen. Och det gjorde det också.
Igår ringde marknadschefen upp och meddelade att de tyvärr valt en av de andra tre kandidaterna. Men hon smällde inte igen dörren i ansiktet på mig för det utan bad mig attt återkomma efter sommaren då det troligen ”skulle ske lite förändringar hos dem fram över” och de verkligen ville ha med mig ombord på sitt skepp. Det tar jag som ett gott tecken och en lösning som de facto passar mig och min sits betydligt bättre. Även om det inte är ett konkret löfte så är det bra mycket bättre än ”tack för visat intresse, lycka till i framtiden”.

Sen är det självklart alltid jobbigt att bli ratad – det kommer man inte ifrån. Så jag gör som jag alltid gör. Tillåter mig själv att bryta ihop ett tag, tjura runt i mjukisbrallor och äta onödiga mängder glass och göra ingenting. Det gör jag så länge situationen kräver och sen borstar jag av mig skiten och tar nya tag. För en sak är i alla fall säker. INGET blir bättre av att grotta ner sig för länge, till syvende och sista är man alltid själv ansvarig för sitt eget välmående och sitt eget liv. Så det så!

One thought on “Break down… then move on!

  1. Klart att det är jobbigt med motgångar, särskilt när man snubblar på mållinjen men man lär sig också massor av det. Dessutom kommer det alltid nya chanser här i livet! Men gotta på och mys ner dig i soffan nu, det hör också till =)

Kommentera

