Sänggavel

Vi har en säng med gavlar av körsbärsträ och jag och körsbärsträ kommer inte helt bra överens. Därför ska gavlarna lämnas in på omlackering innan vi flyttar. Jag har hela tiden varit inne på duvblå/grå men jag mötte oväntat motstånd från Maken som tyckte att det var alldeles för trist. Nu är vi inne på Racing Green som är en av mina favoritfärger men jag har lite svårt för att bestämma mig.
Vad tycker ni?
Så här ser sänggaveln ut idag.
Grå…

…eller grön?

Det må vara det taffligaste Photoshop-jobbet i världshistorien men det är mer för att få en bild av hur det kommer att se ut?
Själv lutar jag lite åt grönt då den grå är lite intetsägande men mitt bekymmer är att man kanske tröttnar på den gröna?

Åsikter mottages som sagt tacksamt!
Anna!?

Update:
Emmas förslag.

Den ser lite lila ut men tanken är mörkt grå/duvblå.

7 thoughts on “Sänggavel

  1. När jag läste duvblå tänkte jag mörkare, lite smutsig duvblå. Kan vara riktigt snyggt! Tycker nog att den grå du skissat med kanske är för ljus mot den vita väggen om du ska ha vitt överkast i fortsättningen? Är heller ingen körsbärsträ-typ men på originalbilden ser det snyggt ut om man låtsas att det är brunt läder.. 😉

  2. Jag älskade den gröna! Men sen vet jag ju inte riktigt i vilken stil sovrummet går i övrigt. Hmm… Men den gröna såg ju verkligen klockren ut på bilden i alla fall!

  3. @ellen, mörktgrå/svart hade varit snyggt men tanken är att den ska stå i gästrummet. Där har vi farfars tavlor och de går ju i blått och grönt.
    @jo ja, jag är faktiskt lite sugen på den gröna. Jag tenderar att fega när det kommer till färg men jag kanske ska vara lite daring den här gången 🙂

  4. Om den skall stå i gästrummet så tycker jag att du skall ta ut svängarna lite mer, du ser ju inte gaveln varje dag och tröttnar inte på samma sätt om det är en stark färg. Personligen röstar jag på mörkt grå, men det är för att jag är helt insnöad på svart & grått och är inte en grön person. 🙂

Kommentera

