Babyvernisage

Vi har inte döpt vår son i kyrkan. Vi har inte heller planerat att döpa nästa barn i kyrkan. Det valet får våra barn göra själva när de är stora nog att ta ställning till om Gud eller Maken är deras fader.
Det är argumentet, det och det faktum att dop något av det tråkigaste jag vet och jag talar av egen erfarenhet då jag bevistat flertalet av mina vänners barns dop de senaste 5 åren. Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna här men jag ser inte meningen med att bjuda in hela sin umgängeskrets på barndop – det borde väl vara förbehållet de närmast sörjande (= farmor, farfar, mormor, morfar, fastrar etc)?
Eller jo jag fattar grejen, det är ett ypperligt tillfälle att samla på sin unge riktigt mycket fina gåvor i utbyte mot lite smörgåstårta. Och jag hade väl kunnat leva med att behöva casha in till en svinigt dyr designad gungstol när jag var (ofrivillig) singel och luspank om jag bara hade sluppit själva dopcermonin.

Samtidigt kan jag tycka att det är lite synd att vi inte på något sätt firade vår sons ankomst med nära och kära.

Så med det väntade Grynet tror jag att jag ska ta och anamma den här idén.
Då kanske vi till och med blir med dyr designad gunghäst? 🙂

One thought on “Babyvernisage

  1. Bebisvernissage – visa upp bebis, säga KUL ATT DU FINNS!, äta snittar, dricka bubbel. Sådana grejer. Vi brukar göra det istället för dop. Och med ”brukar” menar jag att det här är andra gången.

    Ha ha jag vill också ha en svin dyr gunghäst, jag snor nog idén före dig och bjuder dig! Kanske blir det du som ger Kit Lee en svin dyr gunghäst 😉

Kommentera

