Boende – del 234

Ja det blir ju lite enahanda inlägg på den här bloggen just nu men eftersom den speglar mitt liv (lite förskönat ibland, kaaaanske) så blir det så.

Just nu leder vi budgivningen på det lilla huset MEN vi har lagt vårt sista bud så om mobilen plingar en gång till så är det över. Med detta sagt så kan jag erkänna att jag redan hittat ett objekt som kanske är liiiite bättre: en lägenhet. Och det här visar ganska tydligt hur inkonsekvent vårt bostadssökande har varit från dag 1. Vi har tittat på lägenheter, vi har tittat på hus, vi har tittar på nyproduktion, vi har tittat på totala renoveringsobjekt, vi har tittat norr om stan, söder om stan, väster och stan och öster om stan. Jag har under denna process kommit fram till att helt nyproducerat inte riktigt är jag (gääääsp, det blir så opersonligt) och att söder om stan är det läge som känns mest intressant.
Så nu har jag hittat en lägenhet i en villa från 1911 i Gröndal som ligger inne med dessa
fönster.

Det finns förvisso ingen hiss, men med de balkongdörrarna: vem bryr sig?

2 thoughts on “Boende – del 234

Kommentera

