rabbit hole

Vi bestämde oss för att toppa fredagsmyset (gaaah) med hyrfilm och valet föll på ”rabbit hole” med Nicole Kidman. Fantastisk film som handlar om ett par som kämpar med sorgen efter en förlust på sina egna sätt – sätt som inte helt går hand i hand.


Vad som inte stod på baksidan av filmen var att förlusten var ett barn förlorat i en olycka. Alltså det var nästan lite mer än vad jag klarade av. Jag tror att alla som har blivit föräldrar har svårare att tampas med filmer/böcker/serier där barn far illa eller dör och nu i mitt gravida tillstånd med hormoner som svallar är jag extremt känslig för den här typen av historier. Man har alldeles för lätt att relatera och det går inte att på något sätt föreställa sig hur man överlever att överleva sitt barn.

I en scen i filmen bestämmer sig Becca (Nicole Kidman, pojkens mamma) för att plocka ner teckningar på kylen och börja plocka bort leksaker och kläder. Då trodde jag på fullt allvar inte riktigt var jag skulle ta vägen, tårarna sprutade och klumpen i magen var tung som en hög tegelsten. Men det var en bra film som ändå varmt rekommenderas.

Med det sagt skulle jag vilja ägna ett par rader åt Nicole Kidmans läppar. Alltså jag är inte emot Restylane, jag tycket till och med att det kan vara ganska fint och har faktiskt funderat på att fylla lite själv. Not anymore kan jag säga!
Nicoles läppar är så svulstiga så att de bitvis tar över hela filmen. De blir lite som en illa spelad biroll som man verkligen önskar kunde tacka för sig så att man till 100% kan koncentrera sig på handlingen. Men om man bortser från läpparna får filmen:

MMMMm (4 av 5 möjliga)

Kommentera

