Babylängtan!

Här om kvällen – samma kväll som jag gick runt och  var zoombietrött och verkligen behövde sova så vaknade Kotten vid tio och började skrika. Det gjorde han sen i två timmar. Anledningen till hans vrålande var inte helt glasklar, han verkade inte ha ont någonstans, han hade inte feber, inga tänder på G. Utebliven anledningen gör hela situationen mycket värre eftersom man inte vet hur eller vad man ska göra för att trösta.
Efter två timmar var både jag och Kotten helt slut men då tog Maken gossen och gick in och la sig i hans rum och efter 5 minuter – hallelulja – så knoppade vårt lilla gryn äntligen in.

Vi är enormt bortskämda med sömn, Kotten har sovit nästan hela nätter från 4 månaders ålder och han vaknar aldrig före 7. Där emot har vi haft vår beskärda del av tuffa kvällar men även på den fronten har det varit lugnt ett tag.

Därför kom insikten som en kalldusch någon gång kring tresnåret den natten:
– Vi ska på det igen! Och tänk om nästa barn inte alls vill sova. Den kanske får kolik och skriker i 3 månader. Eller aldrig vill sova. Eller kanske den vill amma hela nätterna. Tänk om jag får mjölkstockning. Tänk om Kotten blir så sotis att han försöker kväva sitt småsyskon med en leksakstelefon (det hade jag en kompis som försökte göra men sen kom jag på att det finns ju inga sladdar på telefonerna nu för tiden).
Ja så där höll jag på. Vargtimmen har ju en tendens att locka fram de mest bisarra av tankar.
Men så läser jag det här och då tänker jag bara: Herregud vad jag längtar till den här ungen är här!

Kommentera

