Let it shine!

Sedan någon gång i början på juli har det varit ett fasligt daltande här hemma. Det har pratats, pysslats, flyttats hit och dit och med stor förtjusning har varenda litet framsteg följts. En gång var jag till och med tvungen att rusa från bordet då jag insåg att den lille var helt förbi av törst.
Man skulle kunna tro att det är min son jag pratar om men det är en växt…

Jag planterade ett par solroskärnor någon gång i mitten på sommaren (säger allt om hur bra koll jag har…) och när vi kom hem hade två strukit med men den tredje kämpade tappert på, på vår varma OCH blåsiga balkong. Och efter den fantastiska bedriften förtjänade plantan all kärlek i världen.
Där av daltandet.

Och för ett par dagar sedan kom belöningen. I form av den vackraste solros jag har sett i hela mitt liv. Min stolthet skulle kunna förväxlas med ett barns (alternativt en överdrivet självgod förälder) och den kommer med kommentarer som:
– Bosse Rappne får se upp!

Förstår ni hur trött min man är på den här solrosen by now?


7 thoughts on “Let it shine!

Kommentera

