Garderobsinventering del II

Är ganska klar med genomgången av min garderob och kan väl lite krasst konstatera att mer kläder knappast är något jag behöver. Men visst  – en del saker hade fått komplettera det som redan finns:


Vardagskavaj i svart. Har haft ögonen på denna från ZARA ett tag men den har alltid varit slut. Slog därför till på nätet. Smidigt som tusan, gratis frakt om man själv hämtar och så slipper man leta runt i ZARA´s stökiga butiker.

Om denna vintern blir i närheten av så kall och snöig som förra behöver jag ett par nya, rejäla (och inte så skojiga) skodon när jag ska kuska runt stan med Kotte och vagn.
Kashmirkofta i grått, svart och marinblå. Jag har ett par plagg i ren kashmir och det låter kanske väldigt pretentiöst men om man har ett plagg i detta fantastiska material så vill man inte ha något annat. Lagom varmt, lagom kallt, noppar inte – the list goes on. Denna är från La Redoute.

Någon typ av byxor. Men det får vänta ett tag och när jag slår till lär ju urvalet vara begränsat.

Det var nödvändigheterna det. Sen finns det självklart ett par saker jag definitivt kan leva utan men som jag skulle bli glad av att leva med!

Ormskinn från ZARA



Coolaste skon ever – också den från ZARA


Toksnygga boots från Marc Jacobs. I butiken i Stockholm finns en variant med nitar på tån som är ännu vassare (hö hö) men den gick inte att uppbringa en bild på…

Drömväskan från fantastiska RIKA. Nästa stora väskköp blir denna – det vet jag å det bestämdaste.

One thought on “Garderobsinventering del II

  1. Jag behöve rockså fylla på med basgrejer men det är ju inte lika skoj 😉 Skulle även behöva ett par nya curlingkängor till vintern. Får se vad som kan hittas.

Kommentera

