Ljuva augusti


Jag vet att många våndas när sommaren börjar lida mot sitt slut och plusgraderna blir färre för var dag som går. Jag hör inte till dem. Jag är inget större fan av värme (det har jag efter pappa), jag är extremt känslig för insektsbett och jag får alltid grym skoskav – av alla skor inklusive flipflopp – på sommaren. Därför välkomnar jag hösten med öppna armar. Jag är medveten om att hösten även innefattar förkylningar som aldrig går över, hiskeliga stormar, brist på dagsljus och så vidare. Men jag väljer att gå på min romantiska linje och gläds åt att augusti redan är i full gång med fantastiska kvällshimlar och kräftskivor runt hörnet!

One thought on “Ljuva augusti

Kommentera

