Kör mot, kör mot skogen!*

Vi kom fram igår kväll, lagom till ett stilla strilande sommarregn. Åt spagetti med köttfärssås, jag sjöng lite till ”Allsång” ackompanjerad av en make som högljutt beklagade sig över hur dåligt det var (programmet inte min sång…). Sen såg jag ”Morden i Midsomer” och till följd av det kunde jag så klart inte sova eftersom jag är så förbannat mörkrädd. Hemma på Knivsöder där man bevittnar knivslagge på väg hem från mataffären känner jag mig helt trygg (nåja) men här ute på vischan kan en tam brittisk deckare få mig att ligga på helspänn i flera timmar. Suck!

Well idag drog vi till skogs för att söka svamplycka. Vi gamblade lite och struntade i att sätta på Kotten regnbyxor. Något som resulterade i att skogspromenaden blev ganska kort. Kotten satte sig nämligen i en vattenpöl efter 10 minuter. Men det kunde kvitta – vi hittade ändå ingen svamp. Men hallon fanns det gott om. Så imorgon ska jag återigen låtsas att jag är Underbara Clara – och koka en burk Hallonsylt. Redig som få!



* Jag och syrran fattade aldrig att de sa: ”Kör mot Sherwoodskogen, utan vi trodde att de var lite övertydliga och skrek: ”Kör mot, kör mot skogen”. I Robin Hood that is!
Kommentera

